søndag 3. januar 2010

Noen prosjekter på gang

En pull-over er under produksjon. Jeg fikk noen spennende oppskriftsbøker til jul og jeg prøver så godt jeg kan å lese svenske oppskrifter. Oppskriften på denne pull-overen sier egentlig at den skal strikkes i to deler, men jeg har ikke tålmodighet til sånt. Nå gjenstår det bare å sy sammen skuldrene, strikke halslinning og armlinninger. Garnet heter Sandnes mini duett og er en blanding av ull og bomull. Det er mykt og godt og jeg er spent på hvordan det vil holde seg siden ull og bomull krever veldig ulik behandling i vask.

I sommer kom jeg over en del billig bambusgarn. Det har blitt liggende en stund, men nå har jeg begynt å strikke vaskekluter av det. Garnet er litt misfarget og i mange ulike innfarginger så det er ikke brukendes til så mye annet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar