tirsdag 2. februar 2010

Pulsvanter til kalde hender

Disse myke og gode pulsvantene er raske å strikke. De er strikket i Sandnes Alpakka. Legg opp 40 masker på strømpepinner nr. 3,5 og strikk to rett og to vrang. Etter 50 omganger klippes tråden, strikk inn en hjelpetråd i en kontrastfarge over åtte masker og strikk videre med grunnfargen. Strikk 20 omganger og felte løst av. Fisk opp åtte masker over og under hjelpetråden og fire masker på hver side av den. Strikk to rett og to vrang i ti omganger og fell av. Til slutt hekler du fastmasker rundt kantene. Jeg heklet en maske i hver løkke der jeg hadde felt av strikketøyet.

3 kommentarer:

  1. Hei, så flink du er! Jeg önsket at jeg kunne strikke. Men jeg er ikke så bra. :(
    Klem,
    Petra

    SvarSlett
  2. De så gode ut! :D
    Har lagt deg til bloggen min hvis det er greit...? ;)

    SvarSlett
  3. Pulsvanter kan man strikke selv om man ikke har så mye strikkeerfaring. Strikk et rektangel og sy det sammen med et tommelhull. Vips så har du pulsvanter.

    Kristin: Bare hyggelig at du legger meg til.

    SvarSlett