mandag 5. juli 2010

Rekker opp sjalet

Etter å ha strikket en stund på dette sjalet fant jeg ut at fargekombinasjonen ikke falt i smak. Jeg tror nok jeg vil gå for brunt med en farget kant ytterst. Da jeg begynte på sjalet måtte jeg rekke det opp igjen sikkert ti ganger før det ble riktig.
Så langt var jeg kommet før jeg rekket opp:

Jeg rekket opp til og med den innerste oransje stripen:

Sjalet strikkes litt anderledes enn de andre sjalene jeg har strikket. Vanligvis begynner man nederst i spissen og øker på hver side til man har kommet til toppen. På dette begynner man øverst i midten og øker i begynnelsen og slutten på rettpinnene i tillegg til at man tar et kast før og etter midtmasken på rettpinnene. Jeg er elendig til å forklare, men dere ser vel på bildene hvordan det er strikket.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar