lørdag 1. januar 2011

Restegarnsjakke

Fredrik trengte en ny jakke og jeg trengte litt bedre plass i skuffer og skap."Strikk til nøstebarn" har en fin oppskrift. Jeg hadde litt mindre garn enn størrelse seks år trengte, men størrelse fire år var litt knapt. Derfor er jakken strikket litt mindre enn størrelse seks år.

Det var litt komplisert å få kjøpt knapper til jakka. Den første dagen jeg var innom Husfliden på Leknes slo damen i kassa inn 10 x 85 kr i stede for 10 x 8,50 kr. Feilen ble oppdaget med en gang og jeg betalte riktig. Da jeg kom hjem til svigers oppdaget jeg at det var ett knappehull mer enn jeg trodde. Dagen etter stakk jeg innom Husfliden igjen, men da stengte de kl 14. Den tredje dagen skulle jeg ha to knapper og her er kvitteringen:

3 kommentarer:

  1. Det er kanskje verdt å nevne at jeg måtte feste rundt 150 tråder etter den var ferdig strikket. Det var kjedelig!!!

    SvarSlett
  2. Det blei en fiiiiin jakke :) Og for noe styr med knappene!

    SvarSlett
  3. Hihi! Fantastisk kassalapp!

    Restegarnsjakker er kjipe med trådfestinger, men utrolig deilig fargerike og en god samvittighet for å ha klart å bruke litt av lageret. Jeg tror det blir mye stripestrikk på meg i år...

    SvarSlett