tirsdag 21. juni 2011

Ullkjole ferdig etter over fire år!

Endelig har jeg fått ut fingeren og har sydd ferdig en kjole jeg begynte på for over fire år siden. Før kjolen ble ferdig ble jeg gravid med Fredrik og da var det ikke noe hast. Etter det har den ligget i en pose i kottet. I dag har jeg sydd de siste sømmene rundt armåpningene, lagt den opp, sydd på kantbåndene og satt i maljene.

Kjolen skal brukes på laiv. Laiv er levende rollespill. Alle som er med skriver en rolle eller får utdelt en rolle av arrangøren. Spillerne styrer selv hva som skal skje med rollekarakteren etterhvert og dermed utvikler historiene seg. Denne helgen er det en laiv i tolkiensetting som står på kalenderen.



9 kommentarer:

  1. Så stilig kjole, M! Den kledde deg skikkelig! SÅ flink du er!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, begge to. Naboen lurte på hva jeg hadde bygget i dag. Det dunket nok litt da jeg slo hull med syl og hammer, og da jeg satte i alle maljene.

    SvarSlett
  3. Den var kjempekul :). Flink du er!!

    SvarSlett
  4. Du er jo kjempeflink! Veldig fin kjole!

    SvarSlett
  5. Kjempefin kjole som du kledde veldig godt. :-D

    SvarSlett
  6. Så utrolig fin!
    Godt jobba!

    SvarSlett