søndag 23. mars 2014

En pose med inspirasjon

Det kommer neppe som noen stor overraskelse at jeg elsker å gå i garnbutikker. Det er godtebutikk for de strikkeglade. Butikkene har alltid fine strikkeplagg hengende slik at vi la oss friste til å kjøpe garn og mønster. I går var jeg på Strikkedilla på Oslo City. Den knøttlille butikken er alltid full av fint garn og annet fristende. Til tross for alle genserne, kjolene, luene, skjerfene og de andre lekre sakene som hang framme kom jeg ut av butikken med en pose med raggsokkgarn. Min bror sa det så godt i går: "Det er jo litt rart at det alle liker best å få i gave er det som ingen er har lyst til å strikke". Nå har jeg seks nøster med Treskogarn liggende klare og vente på sin tur i køen. Om ikke sokker er det mest utfordrende å strikke så er ihvertfall en glad mottaker en god inspirasjon.

Er det flere enn meg som strikker sokker, eller strikker alle bare pynteplagg?


(Jeg er fullt klar over at bildene jeg tar ikke holder særlig høy kvalitet, men de fungerer som en illustrasjon. Fotokurs kommer veldig langt ned på prioriteringslista for tiden.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar