tirsdag 17. juni 2014

Lille Petter edderkopp

Oline på to år er veldig opptatt av edderkopper, eller "petter" som hun kaller dem. Her om dagen oppdaget jeg at Petter var i ferd med å bruke strikketøyposen min som jaktmark. Kameraet var ikke så veldig villig til å fokusere på Petter, men dere skjønner tegninga.


Samme dag kom jeg over en tekst som handlet om at alle synger "Lille Petter edderkopp" feil. Hvis jeg husker riktig så er den korrekte teksten slik:

Lille Petter edderkopp han klatret på min hatt.
Så begynte det å regne og Petter ned han datt.
Så kom sola og skinte på min venn.
Da ble det liv i Petter-kopp som klatret opp igjen.







3 kommentarer:

  1. Jøss, dette visste jeg ikke! Så rart at vi synger den feil. Kjekt å lære den riktige teksten, så kan man synge den riktige og den "gale" på rad og dermed får sangen to vers ;)

    SvarSlett
  2. I ferien fikk vi en del familiemedlemmer til å synge sangen for Oline. Godt voksne synger den riktig, ser det ut til.

    SvarSlett
  3. Skal sjekke om min bestemor kan den. Mamma kan den ikke, så må nok en generasjon lenger tilbake :)

    SvarSlett