fredag 1. august 2014

En "Magnus" er klar for barnehagehøsten

"Magnus" er en barnegenser med stukturmønster. I følge oppskriften er det en guttegenser, men sånt bryr vi oss ikke om. Jeg synes ofte at de genserne som presenteres som guttegenser er finere enn jentegenserne. De er litt røffere og passer til aktive barn. Her finner du mønsteret.

Min "Magnus" er strikket i Peruvian Highland Wool fra Filcolana. Garnet var på tilbud hos garnbutikken Fortuna og jeg har virkelig hamstret.


Bildet ble tatt før genseren var vasket. Nå er den vasket og strekket til fasong. Da kom mønsteret bedre fram og den ser mindre klumpete ut.


2 kommentarer:

  1. Kjempeflott mønster! Hvor er denne oppskriften fra? Denne kunne jeg tenkt meg å bestille fra svigermor :)

    SvarSlett
  2. Nå har jeg lagt inn en link til oppskriften i innlegget. Takk for at tipset meg om at det manglet :)

    SvarSlett