mandag 4. august 2014

Felle av uten strikkepinner

Noen ganger har man så lite garn igjen at det ikke går an å felle av på vanlig måte. Det er demotiverende å måtte rekke opp en rad for å felle av. Andre ganger har man vært litt rask og dratt ut pinnen før man kom på at "jo, forresten, dette kan jo brukes til noe".

 I dag var det et tilfelle av sistnevnte. Jeg rydder i garn og strikkeprosjekter og fant et halvferdig sjal. Dette gidder jeg ikke å strikke ferdig, tenkte jeg og nappet ut pinnen. Etter pinnen var ute så jeg at sjalet var mer eller mindre ferdig. Da var det godt å slippe å tre innpå pinnen igjen.

Legg arbeidet flatt eller hold det slik at det ikke blir strekt og rakner.
Bruk en passe tykk heklenål (jeg liker å bruke en som er litt tynnere enn de pinnene jeg strikket med, men det er en smakssak).
Stikk nåla gjennom de to maskene lengst til høyre. Hekl på samme måte som når du lager luftmasker, men i stede for å legge ny tråd på heklenåla skal du hekte på ei ny maske.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar