lørdag 14. mars 2015

Hjelp! Hva har jeg begitt meg ut på nå?

Hjelp!?! Skal jeg virkelig strikke opp alt dette garnet?




I flere år har jeg hatt lyst på en rundfelt genser til meg selv. Aller finest er de islandske genserne som er strikket i litt grove ullgarn. Til slutt valgte jeg å hoppe i det og prøve meg på å strikke en selv. Foreløpig går det bra, men for en som er så lite trenet som meg i å strikke med flerfarget mønster så er dette litt nervepirrende.


Den første borden gikk fort unna. Nå skal genseren ligge og vente til det store pleddet i pelsull er ferdig.

Genseren strikkes i det islandske garnet Lett Lópi. Garnet er mykt og godt, men det klør en del mot sart hud. Slike gensere egner seg best over en annen genser. Her er det link til oppskriften.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar