søndag 22. mars 2015

Nytt nålebindingsustyr

Det er lenge mellom hver gang jeg treffer andre nålebindere, og enda lengre mellom hver gang jeg har anledning til å kjøpe nålebindingsutstyr. Sist jeg kjøpte noe var for halvannet år siden, og da måtte jeg bestille nåler fra utlandet. I helga var jeg på kurs i regi av Husflidslaget i Frogn. Der kom Ingar Ekrehagen som lager vakre og gode nåler. Jeg kjøpte meg ett par nåler med to hull. Da kan man binde med lang tråd uten å få knute på tråden.


Nålebindere pleier ofte å bruke vannflaske for å dryppe på garnet når trådendene skal toves sammen hvis ikke det passer seg å slikke på garnet. (Det er spytt som er det beste når man tover). Kurslederen Karin Byom tipset meg om å bruke en liten sprayflaske. Straks jeg kom hjem begynte jakta på den lille sprayflaska som fulgte med i ei toalettveske jeg kjøpte for mange år siden. Den er egentlig beregnet til parafyme når man skal ha toalettsakene som håndbagasje på flyet. Flasken sprayer små doser med vann og fungerte helt utmerket!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar