søndag 22. mars 2015

Pledd i norsk pelsull

Det er alltid spennende å starte på store prosjekter når man har en ganske kort tidsfrist. I fjor vår måtte jeg rekke opp et stort teppe da det viste seg at jeg hadde strikket det alt for bredt. Det endelige resultatet ble fint, men det var bare så vidt jeg rakk det. Denne gangen rekket jeg opp minst tre ganger før jeg ble fornøyd med de første 20 centimeterne. Garnpakken inneholdt 600 gram ull, men jeg ga meg etter omtrent 520 gram.

Etter vask (noe som ikke var så enkelt å få til) og tørking liggende strekt ut i riktig fasong (noe som var enda vanskeligere på grunn av plassmangel) så målte jeg teppet. De endelige målene ble 174 cm x 115 cm.

Her er teppet brettet dobbelt. Det var ikke mulig å ta bilde av hele teppet uten å få med alt rotet.


Her har jeg skrudd opp kontrasten slik at mønsteret vises skikkelig.


Etter 50840 masker sier jeg meg fornøyd med resultatet.


2 kommentarer:

  1. Tusen takk.

    Oppskriften var enkel å følge, og garnpakken inneholdt rikelig med garn. Teppet kunne sikkert blitt nærmere to meter, men jeg ga meg på 1,75 m.

    SvarSlett