tirsdag 13. oktober 2015

Genser strikket med Léttlopi

I mars startet jeg på denne genseren. Det er det første store prosjektet med flerfarget mønster så jeg var veldig usikker på om det lot seg gjennomføre. Genseren ble lagt til side mens jeg strikket ett pledd, et rillestrikket teppe i Kauni og et babyteppe og masse småplagg. Da går ukene uten at genseren vokser. I august ble den hentet fram fra lageret igjen.


Jeg er veldig fornøyd med det endelige resultatet. Garnet er litt ujevnt i tykkelse så det vises på resultatet. Mønsteret er litt elastisk og jeg håper at det ikke vil bli alt for stivt på sikt.



Garnforbruk: 7,5 nøster natur, 3 nøster blå, 2 nøster grønn og 1 nøste grått. (Oppskriften anslo mye mer natur så jeg har igjen et lite lager med den fargen)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar