mandag 25. januar 2016

Russesokker

Svigermor hadde bare ett eneste ønske til jul. Hun ønsket seg en erstatning for ett par høyt elskede russesokker hun hadde fått i gave for mange år siden. Jeg har minimalt med erfaring i sokkestrikking med tofarget mønster. Heldigvis har jeg aldri vært redd for en utfordring. Da jeg var kommet over halvveis på sokk nummer to oppdaget jeg en irriterende feil. Det får bli min personlige signatur på disse tradisjonelle sokkene.



Sokkene har mønster over hele. Her er undersiden:



Sokken sett fra siden:


Til forskjell fra sokker flest så strikkes hælen til slutt på russesokkene. Det ble en liten tupp da jeg fulgte oppskriftens felling, så jeg felte av litt tidligere. 

Sokkene er strikket med Fjord sokkegarn 2 fra Hillesvåg. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar